Saknad

Tänk att vissa platser kan komma att betyda så mycket för dig! Ibland saknar jag Frankrike, främst NIce, så mycket att det gör ont i mig. I kväll såg jag lite bilder från Nice, som en kompis laddat upp på facebook. Det riktigt skar i mitt hjärta. Jag kan bara inte klä i ord vad det är med just Nice, men, något visst är det.
Kanske hela känslan? Men vad är hela känslan med Nice? Stämningen, pulsen, atmosfären. Värmen, solen. Människorna, den saliga blandningen av människor. Rika, fattiga, Svenssons, svarta, vita, asiater, afrikaner, fransoser (få italienare tack och lov!). Varför just Nice Pernilla? Ja säg det du! En sak är jag i alla fall säker på. Någon gång i mitt liv kommer jag flytta tillbaka till Nice. Mitt Nice. Staden som har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0