Gabriel, min Timon.

I'll stand by you forever my little meerkat! I'll be you Pumba!



If the sky that we look upon
Should tumble and fall
And the mountain should crumble to the sea
I won't cry, I won't cry
No I won't shed a tear
Just as long as you stand, stand by me


Som ni kanske vet så är Gabriel min lille meerkat, min surikat. Han är väldigt lik detta söta lilla djur, och det är det inte bara jag som kommit på. Och just denna låten är en av de låtar som får mig att genast tänka på stunder ihop med Gabriel. Troligen främst för att den ideligen spelades på Riviera Radio 2007, då vi upplevde vårat första äventyr i Frankrike ihop. Den spelas ännu på samma kanal, men just de där resorna i den vita Nissan Kingcab vi hade till förfogande är de jag först kommer att tänka på. Hur vårt äventyr började, även om vi inte stannade i Frankrike så länge den gången, så var det genom den resan som Gabriel fick jobbet han hade innan.



Våra liv är i krig. I krig med drömmar, visioner och kärlek. Vi vill så mycket, men kan inte få allt på en och samma gång, vi måste lära oss att var sak har sin tid. Just nu lever vi ut våra drömmar, och då kan man inte alltid vakna upp i samma säng på morgonen, skratta åt samma film, eller dricka kaffe ihop.


Kommentarer
Postat av: FRIDA

sv: gud vad snäll du är, tack!! ja, min blåa färg i mina ögon syns extra mycket i rött hår ^^

2010-01-12 @ 15:11:08
URL: http://ithoughtiwas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0