Make a statement

Nu ska jag minsann tycka och tänka igen!
Bomb i Stockholm
Hur jävla långt ska det gå innan folk vaknar? Jäkla tur att idioten valde att spränga sig själv också när han ändå var i farten, så vi slipper betala för kostnaden för den psykiatriska våren han troligen hade fått (för fängelse hade nog inte varit troligt). Ska man behöva frukta för sitt liv mitt på blanka dagen på Stockholms gator för att folk utifrån det svenska samhället misstycker om hur vi sköter oss? Usch och fy och fan.
Känns bra att bo i ett land där man förbjudit burka och niqab, ett land där de faktiskt vågar visa att man inte får göra va fan man vill och sen skylla det på religion. Inte för att det är bara det som bruka och niqab handlar om, det menar jag inte. Jag menar att fransmännen "made a statement". Sedan tycker jag personligen att både burka och niqab absolut borde vara förbjudet. Slöja, eller hijab som det heter, är jag inte emot. Men burka och niqab är så mycket mer extremt. Att identifiera en människa med klädsel som sådan lär ju vara så nära omöjligt det bara kan bli, så länge du inte klär av dem. Och det är väl ändå inte särskilt bra. Du kan ju faktiskt inte ens vara säker på om personen under kläderna är man eller kvinna! Det kan lika gärna vara en snubbe som står där i omklädningsrummet och gluttar. Nää, jag ser inget försvarbart i att bära varken burka eller niqab i Sverige.
Hata mig hur mycket ni vill, men det är så jag ser på saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0