Dagens ord går till Reinfeldt

Politik är hyfsat intressant tycker jag, men, det finns fanimig inget parti som stämmer bra in på allt jag tycker och tänker. Kanske är för att jag faktiskt tycker och tänker ganska mycket. Hade varit lättare om man hade färre saker i huvudet, färre saker man tyckte var viktiga då det lider mot val.

Jag är absolut ingen blåmes, inte det minsta lilla. Snarare på den röda sidan. Men allt de röda säger är inte rätt heller. Dagens ord skulle jag vilja ge till Reinfeldt, även om jag inte är något fan av honom alls. Här har ni anledningen:



Neeej. Jag tycker inte vi ska skicka hem varenda invandrare som traskat över gränsen. Noep. Jag tycker bara att vi får tagga ner, slut ta emot invandrare ett tag nu, tills vi kommer på rätsida med landets ekonomi och får en minskad arbetslöshet.

Sedan tycker jag vi kan ge många av alla socialbidragstagare en rejäl spark i röven ut i det verklige livet också, för det finns fanimig många som sitter på sina arslen dagarna i ända utan att ens försöka försörja sig själv. Jaaa, jaa, jag vet, det gäller inte alla bidragstagare, givetvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0