El Choco

Sedan Gabriel tog sig an boken El Choco är han onåbar. Han har helt givit sin själ till boken och tar fram den vid varje litet tillfälle som ges. Det är livsfarligt att låta honom ta med den in på toa, då ser jag inte röken av honom på bra länge vill jag lova! Det är ytterst sällan en bok fängslar min bättre häflt så som denna. Jag har lästen, och förstår dess trollbindande kraft. Jag upplevde samma sak. Från första till sista sidan är boken bra. Den som inte läste den har missat något. Vårat exemplar här hemma har lästs av Gabriel, mig och mina två systrar och börjar nu bli ganska sliten. Får köpa en egen upplaga någon gång, denna är ju min yngre systers.


Gabriel med El Choco i högsta hugg

Boken handlar om hur en ung kille vid namn Jonas Andersson, från Kungälv strax norr om Göteborg åker fast i Bolivia för att ha försökt smugglat kokain till Sverige. Man får följa Jonas genom hans tid i det bolivianska fängelset El penal de San Pedro. Det är ingen dans på rosor, och varje dag kan vara din dödsdag på ett bolivianskt fängelse. Men för Jonas blev hans tid i Bolivia vändpunkten i hans liv som tog honom från kriminalitet och droger. Kärleken till en ung boliviansk flicka leder till att han under sin tid som fängslad blir far till en liten tös.


Bilden är lånad här

Kommentarer
Postat av: lillasyster

å kan du tänka dig, det va JAG aom köpte den:P Camilla köpa en bok?? och jag har läst den :)

2009-11-25 @ 19:57:06
Postat av: Jennie

han som har skrivit boken var jobbarkompis med min mammas kusins sambo.

2009-11-26 @ 08:13:24
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0