Elizabeth George

Idag hade Gabriel sovmorgon, till halv två! Detta på grund av att resten av besättningen hade halva dagen ledig. Men Gabriel har vakten i kväll, så han måste vara på båten. Nu ska vi snart äta fukost/lunch. Det blir lite pasta carbonara, något jag vet att Gabriel älskar.

Igår när han kom från Monaco mötte jag upp honom nere vid Riquier, sedan gick vi ner till hamnen och tog varsin kaffe och bara njöt av livet. På vägen tillbaka passade vi på att leta upp den engelska butiken i Nice, och oj vad nöjda vi var när vi gick därifrån! Det visade sig att de hade en hel vägg med hyllor fyllda med begagnade engelska pockets. Vi trodde vi skulle behöva betala runt 3-4 € styck, vilket var delvis rätt. Om man vill köpa en bok kostar det 3 €, men man kan om man vill, även byta in sina gammla mot en ny. Så om man väl äger en pocket är det bara att gå dit och byta när man läst ut den, helt gratis. Så akn man hålla på så! Super bra, och ett smart sett att locka kunder på tror jag!

Jag hade med mig fyra pockets på engelska när jag flyttade hit, vi köpte varsin igår, så nu har vi sex! Jag valde en till med Elizabeth George, Carless in red. Jag gillar henne och har bland annat läst Deception on his mind och With no one as a witness. Vad jag minns har jag aldrig läst någon av hennes böcker på svenska, men de översätter ju ofta titlarna ganska kasst, så jag är inte helt säker. Om en bok är skriven med engelska som originalspråk föredrar jag att läsa den på engelska. Dels för att förbättra min engelska, dels för att engelska är ett mycket rikare språk, det är lättare att hitta en välskriven bok på engelska än en på svenska.


Nästa bok av Elizabeth Geroge som jag är ute efter.
Men jag vill ha den engelska upplagan, What came before he shot her.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0