Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus.

Drama, drama, drama! Nu minns jag återigen en av anledningarna till varför jag tyckte det var så skönt att komma bort från Lilla Edet. Stället är fullspäckat av dramaqueens! Värst av allt är när man själv står i skottlinjen och känner alla de inblandade. Hur som hellst, det finns vissa gränser för hur lågt man får sjunka när man ger sig in i fighter med folk tycker jag, vissa saker borde man bara inte säga, varesig de är sanna eller inte så får man ju ha en viss respekt för att fok faktiskt är människor som har känslor också.

Och vem är jag (eller du) att dömma om en människas liv är mer eller mindre lyckat egentligen? Alla kanske inte går en rak väg genom livet, endel kanske hamnar i diket en sväng, men man är inte sämmre för det. Jag tycker ju inte att du är misslyckad bara för att du inte lever efter mina deviser. För mig skulle mitt liv kännas tragiskt om jag bara lunkade på i samma gammla spår, hade samma gammla sketna jobb som alltid, bodde i samma gammla håla, höll mig till endast samma gammla vänner (inget fel på gammla vänner men det kan vara kul med lite variation ibland), var i hop med samma gammla kille/tjej bara för att det är så det är. Då hade jag känt mig misslyckad. Men inte säger jag att du är det om du lever ditt liv så! Jag kanske tänker det, men jag skulle verkligen försöka undvika att slänga det i ditt ansikte (om jag inte hade ett starkt hat emot dig av någon anledning, det finns endel människor jag aldrig skulle tveka en sekund för att såra så mycket det bara går, med det är människor som någon gång gjort mig väldigt illa. Som tur är, är de få).

Jag vet att jag är långt ifrån felfri när det gäller dömmandet av andra människor. Men vem är inte det? Men jag försöker i alla fall att inte vara det.

Kommentarer
Postat av: j

sv: det är rent skärpdjup, jag har i princip bara gjort den svartvit!

2009-05-24 @ 10:24:07
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: Malin

ja han håller på o skickar sms o har sig :P

2009-05-24 @ 17:03:56
Postat av: Suvi

Jag vill också härifrån.. Jag har bott på många ställen i mitt liv, Lilla Edet är bara den med mest snack i.. jag funderar starkt på Finland igen, och innan ni hurrar, så kan jag säga att det är nått som inte kommer hända på ett bra tag, dom få vännerna jag har, är dom bästa, (med god marginal) och jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan just dom, även om man ibland kanske inte är sams, och speciellt inte den senaste tiden då jag inte mått så bra, så finns ni i mitt hjärta, och jag är helt övertygad om att ni vet vilka ni är! <3 Så jag vill bara säga: tack för att ni finns!

2009-05-25 @ 09:03:40
Postat av: Pernilla

Well, Suvi, om du inte vill att folk ska prata om dig, då får du helt enkelt ta och hålla dig i skinnet, och det har du väl kanske inte gjort det sista. Folk partar inte om man inte ger dem nått att prata om.



Det är inte mer skitsnack i Edet än någon annan håla.

2009-05-25 @ 18:23:01
Postat av: S

Ska bli! :)

2009-05-25 @ 19:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0