Pay it forward

När jag stod och väntade på bussen från flygplatesn nu i eftermiddag kom det ett par och ställde sig bredvid mig, som tydigen skulle med samma buss. Så frågade de plötsligt om jag ville ha en biljett, de hade lämnat av en kompis och skulle nu åka hemmåt igen, och hade kvar kompisens biljett! Jätte schysst! Flygbussarna kostar 4€, och med de biljetterna kan man åka hur mycket buss eller spårvagn man vill längs rivieran i ett dygn. Så visst tackade jag och tog emot!

Jag var inte sämmre jag än att jag gav bort biljetten när jag gick av spårvagnen. Jag frågade första bästa kvinna om hon ville ha den och visst verkade hon bli lika glad som jag blev när jag fick den.

Detta fick mig att minnas en film jag sett, Pay it forward (skicka vidare). Den rekomenderar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0