Långt inlägg!!

Det är helt underbart nu när värmen lagt sig lite de sensate två dagarna. Det har varit runt 29c i skuggan, vilket är MYCKET bättre än vad det varit innan. Hoppas (vet att det inte blir så men...) att denna "kyla" håller i sig, vore helt underbart! Man kan ju knappt röra på sig när det är varmare, känner sig halvdöd när man väl kommer hem till lägenheten där fläktarna går på högvarv.
Snart får man besök av syster med respektive också, ska bli roligt. De kommer nog vara ganska nöjda med värmen, även om det blir varmare igen. Får nöja mig med en systre som besöker i år, den andra har fullt upp nu med större familj och allt! Kan ju inte fara och flänga när man utökar, den lille måste ju få ro!
Har man tur kanske mamma kan komma hit igen, man vet ju aldrig, inet så lätt att bara ta ledigt och åka på semester, hon har ju redan hunnit med Frankrike och Vietnam i år!
Nu ska jag läsa en bok, World without end av Ken Follet. Poketformat på över tusen sidor!. Ja, visst poket bara men endå. Tar nog ett tag att läsa ut! Läste en annan bok av honom förra året, samma stil som denna, The Pillars of the earth. Hittils verkar denna boken lika bra osm förra. Vet inte vad de heter på svenska då jag köpte dem i Frankrike. kan i alla fall säga att jag kommer för alltid undvika att köpa engelskskriva böcker på svenska igen. Det går lika snabbt för mig att läsa dem på engelska, och språket är så mycket färgstarkare och varierat!
Nej, nu ska jag som sagt gå upp till min bok. Sitter utanför skolan och hijackar internet igen, utan någon granne idag, annars brukar vi vara ett gäng som sitter här och snålsurfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0