Mallorca

Så har man badat i havsvatten och uv-strålar i dagarna två. Dessutom blev det en utekväll med folket här, som slutade med mer eller mindre fulla båtmänniskor. Jag och Gabriel tog ena hyrbilen till Magaluf igår och spenderade dagen på stranden, vilket var välbehövligt för min ganska bleka hy! Idag fick vi sällskap av Johan till en helt annan strand, som jag tyckte var bättre på alla sätt och vis. Mysigare, fräschare, ja ni vet, mindre folk osv osv. Inte lika många blek-feta britter som är halvfulla klockan 13. tyvärr minns jag inte namnet på stranden. Eller så hörde jag det aldrig. Kan vara så.

Vi får se hur mycket av denna ö, Mallorca, vi kommer hinna utforska innan det bär av mot Gibraltar. Troligen en "fair bit" så att säga, då vi ska vara här till början på oktober.
I fredags hann vi (förutom en partykväll) med att ta en sväng förbi Ikea. De hade mycket smått och gott, och vi kom tillbaka till båten med både Estrella chips, ostbågar, jordnötsringar, skagenröra, marabou choklad, Stockholms-öl och lite annat. Som grädde på moset i denna onyttiga-svenska-produkter-frossa kom Johans föräldrar till ön igår med en stor påse typisk-svensk-godis av alla dess slag. Detta ska jag nu avnjuta i sällskap av min iphone-spelande bättre hälft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0