Promenad med dromedar

Idag var jag och Gabriel ute och gick. Gick. Ja, gick, länge. Vi gick från varvet ända till själva Harlingen och jag kan säga er att det var en bit! Väl där var allt stängt och igenbommat, det hade vi räknat med, men inte en bit mat fanns i sikte! Gabriel hade som vanligt hoppat över frukosten, så vi började leta mat och fortsatte gå. Och vi gick. Och gick.

Vid ett tillfälle gick vi förbi en kamel och en dromedar. Inte var dag man ser detta!

Nej, det var inga hallisar efter coffeeshop besök, det VAR en KAMEL!

Så till sist, som en hägring långt bort i fjärran såg vi den där gyllengula bokstaven som jag älskar och Gabriel bara suckar över. Idag suckade han inte. Vi fortsatte gå mot denna gula mås, och hör och häpna, det var ingen hägring! Det var ett alldeles äkta Mc Donalds! Det smakade ljuvligt vill jag lova!

Efter måltiden fortsatte vi gå. Och gå. Och gå. Sedan kom vi fram till båten igen, och vara utmattade. För vi hade gått. Det visade sig att det inte var så långt... lite mer än 1,5 mil bara. Snacka om att man har blivit slapp och otränad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0