Filmkväll

Nu ligger vi här i våran koj, Gabriel och jag. Han "ordfejdar" med halva min familj och jag kollar internet. Vi akn höra de andra ute i mässen prata och skratta, de har kollat på någon film. Ibland blir det så, att vi två drar oss undan lite, kollar på film ensamma i hytten. I dag var det "Hur många lingon finns det i världen" som stod på schemat, och jag måste säga att det var en otroligt rörande film! Jag tror det är väldigt nyttigt att folk med utvecklingsstörningar och funktionshinder (jag skiter fullständigt i om det skulle vara politiskt inkorrekta ord, det är inga skälls ord i alla fall) syns i samhället, precis så som alla "normalstörda" (fint ord jag såg någonstanns när jag googlade filmen).
Jag tror i synnerhet det är viktigt i dagens svenska samhälle, som blir mer och mer mångkulturelt. Det är bara faktum och inget annat, att en del kulturer har många och väldigt tråkiga fördommar om peroner som de i denna filmen.
I alla fall, en film som absolut bör ses!
Vi är nu i Harlingen, norra Holland kna man väl säga, men ska på tisdag flyta vidare mot Vollenhofen om jag förstptt det hela rätt. Det är mycket vel nu, och alla blir bara tröttare och tröttare på att det är så här, men i kväll ska kontrakten ha blivit påskrivna, så kanske, kanske, har båten nu ett varv den ska spendera ett halvår framöver i?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0