Nice is nice

Nu var det ju inget påhopp från min sida, när jag påpekade det där om din "städmani" eller vad man nu ska kalla det. Vilket du verkar ha uppfattat det som, av din kommentar att döma. Det var bara så att jag noterat att du ofta skriver om hur mycket du städar och hur besatt du är av att ha det rent. När någon skriver ofta och mycket om en sådan sak, tycker jag att det låter som om man vill bevisa något eller övertyga någon om något. Man får uppfattningen av att du tycker det är viktigt att folk uppfattar dig på ett visst sätt (renlig i detta fall, som iof inte är något negativt) om du gång på gång nämner samma sak.
"Sen om de stör andra, kanske de tar åt sig och inte håller iordning själva :p det vet ju inte jag ngt om :)"
Jag vet inte om det var just mig du menade med "om de stör andra" men jag antar det eftersom du skrev det i detta sammanhanget. Nu är det ju inte så att jag "stör mig" om det är det du tror. Jag har bara noterat att du upprepat gång på gång om ditt städande. Så till sist börjar man ju undra varför det är så viktigt för dig att skriva om det. Nu har jag ju fått mitt svar.
Jag tror inte folk håller mer ordning för att de läser någons blogg, men vi kan väl hoppas, vore säkert bra ibland.
Och jag förstår inte vad du menar med: "gud vad du är svensk haha :p" Jag förstår inte om det var negativt eller positivt menat, men jag ser iof inget negativt i att vara "svensk av sig". Men jag tror ärligt talat inte jag platsar så bra i den kategorin i alla fall, för svensk för mig är Villa Volvo Vovve modellen. Husvag, båt eller sommarstuga. Charter då och då, skidåkning en vecka på vintern. Jag har inget av det där... Kör en WV, har inga djur, bor i en hytt på 10kvm på en yacht, semester för mig är att åka TILL Sverige.. What ever. Kul bara att du uttryckte att jag var "svensk". Svennebanan låten är min bild av uttrycket "du är svensk". I och försig så är jag ju svensk, jag och 9 miljoner andra. Tekniskt sett.
Idag satt jag i nästan tre timmar på en uteservering i Nice. Ensam. Det var jäkligt gött, rent ut sagt! Jag beställde in lite lunch, efter den läste jag lite, sedan en kopp kaffe, för att efter det återgå till min bok. Jag hade ipoden med mig, men bestämde mig för att inte lyssna på musik. När jag är i Nice behöver jag ingen musik. Stadens alla ljud räcker för mig. Jag älskar Nice och allt vad som bjuds på. Till och med trafikens ljud är som musik för mig. Men bara i Nice.
Solnedgång över Nice, två veckor sedan.

Jag i min snygga(läs fula, men bra uvmotstånd) brillor. Stranden i Nice för två veckor sedan.



Jag brydde mig inte ens om att gå in i några affärer idag, jag bara njöt av solskenet istället. Annars bjuder Nice på ett otroligt utbud vad det gäller shopping. Det är väl i och för sig inte min grej så där jätte mycket. Jag försöker att undvika att slösa pengar på materiella ting då det inte ger mig så mycket i längden. Jag mår bättre av att lägga pengarna på andra ändamål!

Kommentarer
Postat av: A-K

Låter som en jävligt go dag måste jag säga!! Längtar SÅ efter att åka iväg igen :)

2011-01-26 @ 13:12:04
URL: http://midnightmistress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0