Helgen är kommen

Ja så var det helg. Men vad gör det för skillnad när man jobbar? Jag ska väl inte klaga, slösar ju inga pengar i alla fall. Nåväl. Båten var ute och flöt idag och det gungade ganska rejält. Jag fick springa runt och servera gästerna espresso samtidigt som jag skulle hålla koll så att inte saker välte eller så. Det var fullt sjå vill jag lova, men det gick bra!
Jag börjar tröttna lite på att laga mat varje dag nu. Eller egentligen inte, men det hade varit skönt att sluta kl 17 någon dag som de andra gör. Jag lagar mat till kl 18, sedan ska man städa undan också. Vad är väl en bal på slottet! Nästa vecka kommer i alla fall Pingpong tillbaka, då tar nog hon över matlagningen, för hon är på tok för lat för att faktiskt jobba aktivt. Lagar hon mat kan hon gömma sig i köket halva dagen.
Håll tummarna för att vi inte få några gäster ombord nu i helgen, så jag kan få något gjort och kan sluta kl 18 i morgon istället för på söndag natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0