Price tag

Ibland kan man inte sluta att förundras. Puckon finns det gott om. Hur kan man påstå att en grupp människor fryser ut en person, när det är personen själv ifråga, som valt situationen som råder. Exempelvis genom att ta bort "gruppen" från sina vänner på facebook och liknande. Ja ja, nog om Edets dramaqueens.
Hörde en låt idag som jag tyckte var klockren! Price tag heter den. Själva låten i sig var inte så bra, men budskapet! Här kommer lite av godbitarna ur låten:
"Seems like everybody's got a price,
I wonder how they sleep at night.
When the tale comes first,
And the truth comes second,
Just stop, for a minute and
Smile

Why is everybody so serious!
Acting so damn mysterious
You got your shades on your eyes
And your heels so high
That you can't even have a good time.

Why is everybody so obsessed?
Money can't buy us happiness
Can we all slow down and enjoy right now
Guarantee we'll be feelin
All right."


Visst kanske jag lever hela mitt liv just efter att tjäna pengar nu. Men inte för att kunna köpa massa blingbling och andra statusprylar. Jag gör det för att förhoppningsvis ha en säkrare framtid, för att inte behöva oroa sig lika mycket över ekonomi och sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0