Sjösjuk?

Näe nu börjar det bli dags att uppdatera igen. Idag är andra dagen ute till sjöss och vi närmar oss sakta men säkert (sökert beror nog lite på vem som har bryggvakten för tillfället men...) Greklands ö-värld.
Min kropp är inte van vid att glida på ett av de sju haven i en +40 meters lyxyacht och det lät den mig få veta igår. Till att börja med känndes allt bra, men sedan började jag fundera på om jag var på väg att bli sjösjuk, eller om jag inbillade mig. Jag kunde inte bestämma mig för om det var inbillning eller om jag skulle börja må dåligt, tills strax efter 12. Då hade vi varit på ute i kanske tre timmar. Plötsligt händer det. Jag bara kände hur jag fick värsta uppstötningen, rusade till dass, fick det gjort, och så var det över. Efter det mådde jag prima, och har inte känt av ett dugg sedan dess!
Nu är det ganska lugn sjögång, men en dock lite gungningar. Det riktiga utmaningen kommer den dagen man åker i livet hårdare väder.
Men nu ska jag vila lite, klockan 18 är det dags för mig att se till gästerna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0