Vem bryr sig?!

Jag och min andra hälft har satt en sten i rullning. En ganska stor sådan, vi får se vart det leder.

Japp, jag skriver så här bara för att göra er nyfikna och få uppmärksamhet. Barnsligt ja visst. Men Värre hade det varit om jag skrivit samma på facebooks loggen och inte svarat när folk frågat vad det handlar om. Det är bara löjligt när folk gör så. Eller när de uppdaterar så fort de pissat, typ.

Folk som skriver så fort de varit ute på en promenad/gymmet vill få fram att de inte alls är lata, att de är duktiga alerta människor. Vem bryr sig? Folk som skriver så fort de städat huset, diskat, lagat mat, vill få fram att de visst är vuxna och sköter ett hushåll. Vem bryr sig? Folk som skriver så fort de plockat upp ungen på dagis, kastat en bajsblöja, torkat en snorig näsa eller varit på BVC vill få fram att de visst har ett liv, ett liv som enbart kretsar kring ett/flera barn. Vem bryr sig?

Vem fan bryr sig om våran vardag, förutom vi själva? Troligtvis ingen. Och de få som eventuellt gör det, gör det väl enbart för att de själva inte har något liv. Jag uppdaterar förvisso också ibland om vardagliga saker. Men jag tror inte att folk bryr sig. Jag gör det inte heller varje jäkla dag. Ibland gör jag det för att meddela mina vänner här om vad som sker, vart vi ska osv. Ibland för att ge dem där hemma en liten hint om vad jag har förmig. Inte för att jag tror de bryr sig så mycket. De som betyder något vet ju egentligen redan vad jag har för mig.

Vem fan bryr sig?

Inte jag i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0