Den som väntar på något gott...

Just nu sitter jag i besättningsmässen (vad konstigt det låter på svenska!) och väntar på att Gabriel och Laurie ska komma tillbaka från flygplatsen så vi kan äta middag! Jag har fixat både lunch och middag idag eftersom kocken är ledig. Jag som redan hade sjukt mycket att göra! Dessutom var jag tvungen att städa masterbathroom och master toilet från golv till tak idag igen (gjorde det igår senast) eftersom laurie hade råkat öppna en dörr in dit när han var ute och slipade rost. Det var ett tunt, tunt, tunt lager damm på ALLT. Jag fick dammsuga två gånger och skura en gång för att få det rent. Och alla rena handdukar åkte i tvätten, eftersom de inte var rena längre. Men men, jag bor och äter gratis och har en bra lön. Dessutom så skiner solen ännu i Monaco (Gabriel arbetade i shorts och tshirt ute idag) så jag sk inte klaga över hur livet är!
Tänk att jag kanske är ledig både lördag och söndag denna veckan... Ljuva tanke!
Näe, nu får pojkarna allt komma tillbaka! Det är trist att sitta ensam även om det så är på en yacht i Monaco!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0