Mina betygsättare är 6 och 9 år gamla.

Tänk att bara några få ord kan muntraupp en så! Pojken här, M, är en väldigt snäll kille, även om han ofta retar sin syster eller jävlas med henne. Han vill mest ha uppmärksamthet från henne, det märks lång väg. Hon är sällan snäll mot honom och söker aldrig kontakt med honom. Men i alla fall. Han säger till mig lite då och då "Pernilla, jag tycker om dig" eller "Pernilla, jag tycker att du är en riktigt bra nanny, en av de bästa" och liknande saker. det är inget dåligt betyg tycker jag. Han har ändå haft minst sju tidigare nannys. Idag, precis när vi var på väg upp för att barnen skulle lägga sig sa han "Pernilla, jag tycker om dig väldigt mycket. Jag hoppas verkligen att du stannar här hos oss".


Trappan i högerkant leder upp till terrassen som går runt två av kökets väggar (som är helt av glas, utsikten från middagsbordet är wünderbar!)


Det värmer verkligen att få höra det av barnen. Att få höra av föräldrarna att jag gör ett bra jobb och att de är nöjda med mig är en sak, men när det kommer från barnen känns det ännu bättre.

Vi har haft en väldigt lugn (för en gång skull) och mysig dag idag. Vi åt lunch ute på terrassen, sedan byggde vi med lego där. Vi läste lite i solen och har varit nere i lekrummet nu på kvällen. Båda barnen tycker väldigt mycket om makaronilådan som jag gjorde. Barn är hårda domare vad det gäller mat, så det är ju inte illa pinkat!



Inga små rhododendron här inte! Bambun i förgrunden är säkerligen 2,3m hög!


Nu är jag dödstrött och ska ge mig upp mot sängen. Ska bli skönt att ligga ner, min rygg skulle kunna ta död på mig!



"Min" trädgård. Jag äger den ju inte, men här bor jag! det är mitt fönster ni ser i högerkanten! Tilläggas bör att detta är inte ens hälften av gräsmattan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0