Zürich i mitt hjärta


Floden Limmat som mynnar ut i Zürisee. Bilden är tagen från Grossmünster i tisdags.


Ju längre jag är här ju mer älskar jag staden, och landet. I början hade jag väldigt svårt för att ens tycka om denna plats, men jag antar att det var för jag saknade allt jag lämnade bakom mig, något enormt mycket. Jag saknar fortfarande det jag lämnat, men, Zürich tar mer och mer plats i mitt hjärta.



Zürich sett från Grossmünsters torn i tisdags. Floden heter Limmat.


Det finns allt här. Jag bor 13 minuter från centrum om jag tar tåget, då med gångväg inräknat. Och i Zürich centrum finns allt man kan be om. Ingenting är långtbort, och kommunikationerna här är utan dess like. Tågen går stup i kvarten och är sällan, om aldrig, försenade. Är de 3 minuter sena blir folk riktigt förvånade. Likadant är det med spårvagnarna. Sjön är underbar, vi bor ca 5 minuter från den, gångvägen. Just nu är det 26c i vattnet. 34c i luften, i skuggan.



Samma vy från samma torn, samma dag.



Hur ska jag kunna lämna denna underbara plats 2011? För jag har liksom tänkt dra mig vidare då. Jag är rastlös av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0