Waiting

Just nu känner jag inte igen mig själv! Jag beter mig på ett sätt som är så "inte jag". Fast så har jag nog sagt många gånger i vår. Denna våren/sommaren har varit något udda för mig, och jag har gjort många saker jag aldrig trodde jag skulle göra, och ibland tänker jag "men, är det här verkligen jag!?".

Detta är inte något negativt nu alltså, det är bara ett konstaterande. Mitt liv har åter igen förändrats något enormt. Denna gången kanske mer än någonsin, eftersom jag flyttade till ett helt okänt land helt ensam. Jag flyttade hit med bara en resväska, och hade varit en gång här innan, i två dagar. Har byggt upp ett liv här på ett halvår och känner mig väldigt hemmastadd.

Jag har många goa vänner här, och jag pratar nog bättre tyska nu än franska, lustigt nog. Dock föredrar jag Schwiizdeutsch framför Hochdeutsch.

Sedan är jag singel nu, det har jag ju inte varit på typ fyra år. Och innan jag blev ihop med Gabriel var jag bara singel drygt ett halvår, hade ett förhållande på cirka ett år innan dess. Och det halvåret son singel levde jag inte som singel, utan som arbetsnarkoman och gymnasiestudent. Så jag har inte levt "som singel" på mer än fem år känns det som. Detta är min första singel-sommar sedan 2004 i alla fall.

Men idag känner jag verkligen inte igen mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0