Ikea dag

Igår var en dag som bara svischade förbi! Jag började med att bege mig till gymmet, där jag körde tjugo minuter på crosstrainern (ja, jag vet, det är lite, men jag mjukstartar, har inte tränat på flera år!) sedan körde jag igenom mitt styrketräningsschema. Häromdagen träffade jag en instruktör som även skrev ett personligt träningsschema åt mig nämligen. Efter gymmet mötte jag upp Janina vid tvåtiden vid Stadelhofen. Vi hade planerat en shoppingrunda på stan, men när jag kom ut från gymmet vräkte snön ner i stora blöta flingor. Så det blev en snabbis shopping, men vi hittade allt vi var ute efter i alla fall.

Sedan begav vi oss av hem till mig med tåg, för att mellanlanda och ta bilen till Dietlikon för att shoppa på Ikea. Det hade slutat snöa när vi åkte hemifrån, men när vi bara hade kört en liten bit började det snöa igen. Och nu var det vad man hemma i Sverige hade ansett som snöstorm. Det var blixt halka, och om jag stod still i uppförsbacke (vilket man ofta gör här i Schweiz, verkar som om varje stoppljus är i uppförsbacke!) slirade jga en bra stund innan jag kom framåt Men we made it trots vädret och trots att vi inte besökt Ikea tidigare, utan bara hade kartor att gå efter och leta oss fram.

Jag är inget fan av Ikea egentligen. Massproducerade prylar och inte den allra bästa kvalitén. Men när man har flyttat till ett totalt främmande land kan vet vara kul att handla i en välkänd butik. Dessutom är de väldigt billiga med ljus jämfört vad alla andra affärer här i Schweiz är. Så många ljus blev det! Vi åt även i deras restaurang, gissa om det var gott med köttbullar, sås, potatis och lingonsylt! Både jag och Janina handlade dessutom upp ett lager av godis och mat i deras lilla matbutik. Till min besvikelse så hade de inga Djungelvrål. Men bilar, Ballerina, Singoalla och marabou choklad hade de i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0