Helgen.

Usch, jag lär inte somna i första taget ikväll. Sov ut i morse, och gudarna ska veta att det behövdes. Men jag vaknade inte förens klockan elva, vilket innan jag kom hit till Schweiz var min normala uppstigningstid mer eller mindre. Men då la jag ju mig långt in på småtimmarna också. Jag ska upp 07.30 i morgon och följa barnen till skolan, så det blir väl lite kämpigt kanske.

Idag kom en tjej som heter Heike (tysk) hit och hämtade upp mig, sedan åkte vi in till Zürich centrum och gick runt på stan lite. Hon visade mig ställen som kan vara bra att känna till. Efter det gick vi och åt pizza. Jag måste faktiskt säga att pizzan var riktigt jäkla god, det är inte vanligt att man får en god pizza utanför Sveriges gränser av vad jag erfarit hittills i livet!


Lite kul bara:



Igår mötte jag Janina efter fotbollscupen, och vi två fördrev eftermiddagen med lite shopping. Nu har jag nya träningsskor, två par träningsbyxor (ena par blir nog mysbyxor istället) och en ny tröja. Skorna var de dyraste skor jag någonsin köpt, de kostade runt 130 CHF, vilket blir ca 900 SEK. Jag gillar inte att lägga ut mycket pengar på saker och ting, köper hellre på rea och sådant. Detta var rea. Och det var de absolut billigaste träningsskorna jag kunde hitta längs hela Bahnhofstrasse, som är den största shoppinggatan i hela Zürich. Här är det verkligen inte billigt att handla vill jag lova. Men det var i alla fall ett par adidas, som satt bra. Vi får väl hoppas att de ger valuta för pengarna!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Det låter absolut lockande :D såklart!!! Fyfan va skoj!! :D:D får skriva mer på FB eller så :D

2010-01-26 @ 11:02:36
URL: http://midnightmistress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0