2009

Kanske ska man ta och sammanfatta det gångna året, 2009?!

I början på året jobbade jag med att sälja Cambridge pulver i Trollhättan, ihop med min kära vän Linda. Det var ett roligt jobb och det blev många timmar i våran lilla soffa ihop med hundarna Bella och Svea. Samtidigt körde jag ut tidningen i "centrala" Lilla Edet. Gabriel hade varit borta från Sverige i tre månader i januari och jag bodde ensam med Andrius. Förvisso hade vi katterna Svea och Tiger hos oss.

Jag packade ihop hela mitt och Gabriels hem och ställde undan våra saker. För nu skulle även jag flytta till Frankrike. Den 24:e mars flyttade jag till Nice, och bodde åter igen ihop med Gabriel, fast nu även med en kompis från Nya Zeeland, Glen. I Frankrike fick jag jobb hos en familj med tre goa små grabbar. Våren var helt underbar, och i Frankrike kände jag mig snabbt som hemma!

Så kom sommaren, och med den en resa till Sverige för att fira lillbrorsans student som var i början av Juni. Väl i Sverige blev det så att jag stannade. Jag hade inget jobb över sommaren i Frankrike, men kunde däremot jobba en del i Sverige. Det var en fartfylld och helt underbar sommar, som mestadels spenderades ihop med mina systrar, eller Linda och hennes familj. Storasyrran stadgade sig, till min glädje med en av mina vänner Nisse! Verkligen roligt! Från midsommar till den 3:e Juli var vädret toppen, solsken och varmt varje dag. Svenskarna trodde de skulle få en fin sommar. Ack så fel. Från den 3:e juli regnade det nästan varje dag hela månaden. Utan att överdriva.

I augusti åkte jag tillbaka till Frankrike, och Gabriel kom tillbaka från medelhavets blå vatten. Vi njöt av den Franska sensommaren, som var varmare än Svensk högsommar. Det blev mycket bad och solande på stranden i Nice, och en och annan fest i Monaco. Tillsammans åkte vi till Sverige för att hälsa på allt och alla. Vi flög med ryanair från Marseille till Säve. Hemma i Sverige gick tiden i en rasande fart, och vi körde bilen genom Europa hem till Frankrike. Jag kan inte med ord beskriva den känsla det var att äntligen få komma hem till Nice igen, hur underbart det kändes inom mig när vi kom åkande ner från Alperna in mot Nice centrum. Vi var hemma.

Och hösten flöt på bra, men jag hade inte så jätte mycket jobb. Gabriel hade bytt jobb och var nu på en annan båt, men högre befattning och bättre betalt var han nöjd. Själv skrev jag lite annonser här och där på internet om jobb. Och jag fick napp. Familjen LK i Zürich kontaktade mig i början på november, och de flög mig från Nice till Zürich för att komma på intervju. Jag var i Zürich i tre dagar och åkte tillbaka till Nice med känslan av att jag skulle återvända till Zürich inom kort. Jag fick ett samtal några dagar efter mitt besök i Zürich, och de sa att de gärna ville att jag skulle komma och jobba för dem.

I december packade jag väskorna och begav mig till Sverige för att förnya mitt pass. Jag bodde hos lillsyrran. Det var inte så super kul att vara hemma, alla jobbade hela tiden, men helgen var rolig i alla fall. En dag senare än tänkt (på grund av allt snökaos runt om i Europa var det även kaos på flygplatserna) flög jag från Sverige till Nice. Dagen efter att jag landat i Nice begav jag och Gabriel oss till de sydfranska alperna och Isola 2000 för en skidåknings weekend. Min familj slutade fira jul för några årsedan, så skidåkning var det som gällde den 24:e december för mig! Vi åkte tillbaka till Nice. Dagen efter hemkomsten packade jag åter mina väskor, vi städade ur lägenheten och förberedde oss på ett liv i sär igen. Den 28:e december åkte jag till St Moritz i Schweiz och påbörjade mitt nya jobb som nanny.

Jag skulle väl kunna sammanfatta 2009 med ett ord tror jag: Resande.

Det blev många turer hit och dit. Jag tror att 2010 kommer bli lite i samma tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0