Snö

Jag är usel som inte lägger upp bilder! Men. Befinner man sig i st moritz så har man så mycket bättre saker för sig, dessutom tror jag att det skulle ha tagit tid, internet här är inte det allra bästa. Blir ordning på kåken när jag kommer hem igen. Alltså den 7:e mars. Ska dock hem en snabbis och packa om väskorna nästa fredag, för att sedan sätta mig på flyget till Nice.

Idag gjorde jag och A (hon gjorde huvudet, jag resten) en gigantisk snögubbe. Den blev gigantisk av den enkla anledning att när jag väl började rulla grundbollen hade jag en bestämd plats den skulle stå på, och när jag väl hunnit dit var bollen enorm. Det är inte så lätt som det låter, att rulla snöbollar här uppe. eftersom jag sjunker ner till midjan för varje steg jag tar där det inte är skottat, så får man åla sig fram bakom bollen.

Jag och A har dessutom gjort mitt livs största snökoja. Den blev riktigt tjusig dessutom. Snö är ju en vara det finns i rikliga mängder av här, kan man lugnt säga. Kul att temperaturen steg lite idag så det blev kramsnö. Det har dessutom vräkt ner hela dagen, och bara från klockan tio till två idag hade det kommit en decimeter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0