Satsar på beachen 2010!

Att vakna med en väldigt påträngande huvudvärk hör inte till det vanliga för min del. Men jag antar att det kan vara stress, spänningar och oro som släpper lite nu, och tar ut sin rätt på mitt fysiska välmående. Den promenad som jag tog igår kanske var lite väl mastig dessutom. Jag gick både fram och tillbaka till St Moritz Dorf härifrån Alp Suvretta, en promenad som man ca 1km från huset här beräknar ska ta 40 minuter, till St M Dorf, alltså i nedförsbacke hela vägen. Jag klockade inte ditvägen, men hem tog det mig 35 minuter. Uppför.

En promenad som nerför ska ta 40 minuter blev 35 minuter uppför för mig, dessutom så går jag ju en kilometer längre än till skylten med angivna tider. Så ja, jag knatade på rätt bra. Och icke glömmas skall att jag gick runt inne i byn (dorf betyder just by) hela eftermiddagen och tog mig dessutom en sväng ner till St Moritz Bad.

Fan vad duktig man är! Ibland behövs en väckarklocka, min har ringt och nu jävlar ska jag klara det här. Beachen 2010 here I come! Vill ju inte se ut som en säl på Hongkongs och the Hamptons stränder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0