I've done my homework now.

Fick precis en feting knut i magen efter att ha läst ett mail. Suck. Ja ja, tur att man är hungrig som en varg, så man slipper vara lika medveten om andra känslor som snurrar runt i kroppen. Verkligen bra att passa på att försöka gå ner i vikt nu, så man har något att skingra tankar och känslor med. Funderar nästan på att byta mobil numer, och ta bort alla internetsidor man kan bli kontaktad via, för jag äs sjukt trött på att få massa extremt dåliga besked via sms och mail.



Jag har i alla fall lärt mig en läxa. Något som jag egentligen redan visste, men som jag det senaste året eller halvåret, förnekat. Faktumet att man inte ska drömma om framtiden, inte se fram emot saker. För första gången i mitt liv hade jag en känsla av förväntan och drömmar inom mig nu, när man var 22. Mitt 23:e levnadsår påbörjades med att få en knäpp på näsan, som gör att jag lär vänta minst 22 år till innan jag drömmer om framtiden eller låter mig själv ha förväntningar igen. Om någonsin. Hur fan kunde jag vara så dum och gå ifrån alla mina principer om att aldrig hoppas och förvänta?

Ja ja, som sagt, nu vet jag bättre. Har redan ställt in mig på att Hongkongresan säkert inte ens kommer bli av, och om den nu blir det kommer det säkert vara ett helvet där. Lika så med New York. Är helt nollställd inför framtiden, så båda dessa resor som jag nästan såg fram emot, ger mig nu ingen längtan längre. Och nästa fredag? Fuck it.



Ja ja, jag lever för stunden och är lycklig i nuet. Kanske inte just nu, men jag har varit det hela 2009, och ett par år innan det. Och kommer väl hitta tillbaka dit på ett eller annat sätt. Med eller utan stöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0