Livet blir vad man gör det till

Vet ni vad? Livet blir precis så som man själv ställer in sig på att det ska vara. Tänker man positivt blir det positivt, tänker man negativt... Är man dum.

Jag sitter just nu i solskenet vid mitt fönster och tittar ut över den enorma park-liknande trädgården. Rhodedendron och azalean sprakar av färger, och jag måste hålla med min vän Maria, gräset är grönare här i Schweiz! Fåglarna sjunger i kapp med bäcken som brusar, och jag hör inte alls stadens buller. För en lantis som mig,s om ändå vill ha det bekvämt, är detta perfekt. Jag njuter verkligen av fågelsång, brusande bäckar och blommade buskar. Och att ha city fem minuter bort om jag tar tåget, som går en gång i kvarten.

Nu ska jag avsluta min frukost och dra mig till gymmet. Vid 14 ska jag möta upp Fam vis Stadelhofen för lite "parkhäng" med öl och solsken. Vi får se vilka som joinar oss, Maria har dragit till Geneve över dagen. Christian skulle hänga på sa han, annars vet jag inga mer.

Förresten, Pamela och Nisse har gjort min dag idag :D DE satte guldkant på den redan innan jag ens vaknade denna morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0