Helg igen

Det har varit en galet skön helg!

I fredags softade jag med Maria. Igår hade jag ställt klockan så att jag skulle hinna med gymmet innan jag skulle möta upp Fam (ja, det är hennes riktiga namn) för parkhäng med öl och tjejerna. Jag mötte henne vid tvåtiden, och då börjades drickandet. Sedan satt vi i en park hela långa dagen och chillade med lite olika folk, de andra kom och gick men jag och Fam bestod kan man väl säga. Framåt kvällen kom Christian med två in-flugna vänner från Dublin och joinade oss, och sedan även en tysk kompis till honom. Vi begav oss sedan alla emot Triemli där Christian bor, men jag, Fam och tysken Thomas följde inte med hela vägen. Det slutade med att vi hamnade på Kontiki inne i stan.

På Kontiki blev det roligt sällskap och många öl. Fam känner en kille där som heter något i stil med Voie, som sedan tog oss till ett ställe där han brukar jobba som bouncer. Resultatet av detta var att vi slapp stå i kö och slapp betala inträde. Folket på det stället var lite yngre än de andra ställen jag hittills varit på i Zürich, de flesta var nog mellan 18-23 kanske. Men musiken de spelade var bra. Voie var inte så mycket för att dansa, så vi andra fick sköta den biten.

Hem kom man safe and sound, jag trillade nog i säng runt 7.30 i morse skulle jag tro. Så man höll igång från 14 till 6. Och ingen bakfylla på det!

Jag vaknade idag av att jag fick sms, klockan var runt 10.30 - 11. Det var bara till att studsa upp och ta en dusch och sedan slänga sig in mot stan och möta upp alla fina flickor! Maria tyckte jag var knäpp som kom och mötte dem med sådan energi som jag hade, hon tyckte bestämt att jag borde varit bakis. Men det där med bakis är helt enkelt inte min grej.

Dagen tillbringade vi några timmar i en annan park, så nu är vi tomatröda. På eftermiddagen drog jag, Maria och Fam oss bort från stan och de andra tjejerna, och hamnade här hos mig. Vi tog oss en pizza var i Tiefenbrunnen (nej, inte lika god som Romas!) och åkte sedan hit igen. Här har vi slappat och slöat, tills jag körde hem dem nu ikväll.

Hoppas resten av veckan blir lika skön som helgen varit! Nästa lördag sitter jag på ett plan på väg till Asien



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0