Uppdatering om mitt liv på rivieran

Usch vad illa av mig att skriva ännu ett inlägg utan bilder, för det finns inget tristare en en blogg med bara text. De få bloggar jag läser regelbundet är med mycket bilder, alla utom en, jencie.blogg.se, där är det till och från med mängden bilder, men texten är tillräkligt fängslande för att man ska stå ut.

Nåväl, nu ska jag uppdatera lite om min tillvaro.
Jag sitter just nu i soffan i vardagsrummet här i Nice och njuter av havsbrisen som ibland besöker oss. När den inte gör det, kan det nästan bli lite för varmt. Men bara nästan. I morse slöade jag runt lite här hemma, sedan tog jag spårvagnen ner till Vieille Ville (gammla staden, namnet på en stadsdel i Nice) och gick ner mot stranden. Det var underbart att få bada lite vill jag lova, och vattnet var precis lagom varmt för att fortfarande vara lite avsvalkande och inte bara varmt.

Jag har hunnit med en shoppingrunda inne på Carrefour (mat affär, typ som Ica Maxi fast mycket större) så nu har jag lite mat också. Har skurat halva köket, kylen är som ny, och strax ska jag fixa mig något att tugga på.

Jag lovar, snart blir det mindre text och mer bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0