Freedom

Fy fan vad skönt det ska bli att landa på Nice flygplats på Söndag. Jag kan inte med ord beskriva hur härligt det ska bli! Att komma bort från Edet igen, att komma hem till min egen säng och ett hus jag aldrig behöver känna mig överflödig i. Mitt hem. Mitt. Där kan ingen kontra "du bor inte här" när man gör sig påminnd. Där får man vara ifred och göra som man vill. Jag är för gammal för att bo hemma tror jag. Det var länge sedan, det är runt tre årsedan, för jag trillade in i Gabriels hem mer eller mindre så fort vi blev ihop. Frihet.

Kommentarer
Postat av: J

Känner samma sak. Inte att jag känner mig överflödig hemma hos mina föräldrar man man hör inte dit på samma sätt längre. Jag älskar att bo i min egna lägenhet - vårt egna hem och jag skulle aldrig i mitt liv vilja flytta hem igen. Jisses vilken mardröm. Ingen som vaktar varje steg man tar, ingen som säger måsten, inga regler. Nej, aldrig mer.



Det går bra i skolan, det är svårt att komma iväg bara, att åka buss igen. Vi är mycket olika åldrar och olika bakgrunder på gott och ont kan jag tänka mig. Men det blir nog bra, jag står nog ut i ett år, sedan har jag en utbildning att luta mig på i alla fall och så vet jag om vården är min väg. Äldervården lockar mig dock lika mycket som ett berg av disk. Men vi får se vart jag landar när det här äventyret är över.

2009-09-02 @ 20:34:30
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0