"Mordhot med tippex på"

Jag letade mig fram till Magnus Betnérs blogg idag och läste den en stund. Så kunde jag inte låta bli att youtuba (man kan nog inte säga youtuba egentligen, det är inget ord, men jag får väl göra det till ett ord nu, eftersom jag använder mig av det då och då) lite klipp med honom. Detta trots att jag hade bestämt mig för att komma igång med dagens måltid, men Betnér har den inverkan på mig, jag kan inte slita mig!

Nåväl, för att komma till saken: Jag tänker alltså till följd av detta ägna ett bloggin lägg åt Magnus Betnér som är en människa jag beundrar och faktiskt ser upp till.

Ingen kan som Magnus kan! Att slänga in en stand up ateist i kyrkan är ju kul bara det! Jag är själv så mycket ateist man kan bli. Just for the record.




Något av det jag gillar mest med Betnér är att han är påläst. Grabben verkar vara så smart och allmänbildad som man bara kan bli, om det finns en gräns, sådant gillar jag. Många komiker lever på att dra skämt om saker som faktiskt vem som helst kan komma på bara man vågar dra skämt om folks utseende och dylikt, men Betnér har alltid lite mer att komma med, ofta slagfärdig fakta.


Han är kungen av stand up!

Om något blindstyre missade länkarna till hans hemsida så lägger jag in den igen HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0