Min båt jag styrde

Jag blir lika förvånad varje gång jag är nere vid stranden här i Nice, folk badar ju fortfarande! Nog för att det är varmt och soligt, men kan vattnet verkligen vara skönt? Glen sa i går att han skulle bada, och påstod att det är runt 18-19 grader i vattnet. Alltså ungefär vad det brukar vara vid Ljungskile i början på sommaren. Eller hela, om man har otur. Nåväl, hemma känns det helt okej att hoppa i vid dessa låga celsius, men här känns det konstigt nog inte alls tänkbart. Och då är det ju ändå väldigt varmt i luften?


En båt seglar lite väl nära stranden i Nice. 25/10 2009

Lyssnar på musik och väntar på att klockan ska gå, så jag kan möta Gabriel vid Riquier, sedan ska vi handla lite mat. Blir nog på Carrefour, Frankrikes svar på Ica Maxi typ. Det är så skönt att Gabriel får komma hem till mig nästan varje kväll! Till helgen jobbar han dock, det känns inte alls kul. Eller jobbar och jobbar, han har valkten på båten, så han måste vara ombord. Fördelen är dock att på denna båten jobbar man alltid hela helger, så det blir inte så ofta, sedan är man ledig varje måndag och tisdag efter den helgen man hade vakten. Så nu i vinter kanske det blir en och annan tripp till alperna efter att Gabriel jobbat helg! Topparna man ser härifrån Nice börjar redan bli snötäckta. Vilket härligt land va, jag sitter och solar på stranden och kan snegla på de snötäckta bergen!


Min alldeles egna lilla prins på stranden i Nice 25/10 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0