Zürich eller Nice?

Nu närmar det sig med storm steg - beskedet! I morgon vid lunch ska LL ringa upp mig, och jag tror det är då hon kommer berätta om jag får chansen att komma och jobba för hennes familj eller inte. Jag hoppas, och håller tummarna! Det är en hel värld av möjligheter som öppnar sig om jag får detta jobbet, och troligtvis en hel värld av upplevelser också. Familjen L-K har hus i inte bara Zürich utan även Schweiziska alperna och New York. I vilket fall så hoppas jag verkligen att jag får jobbet!

Men får jag det inte så är jag lika glad för det, för då får jag vara nära Gabriel istället, och bo kvar här i Nice, vilket är en stad jag älskar och trivs troligt bra i! Så jag anser att nackdelarna med att inte få jobbet är lika tunga som fördelarna med att få det. Det är bra att alltid försöka tänka så, då blir livet mycket lättare!


Min lilla Gabbegubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0