Rökare är ett folk försig

När jag stod i busskuren och väntade på bussen upp hit till Mont Boron nu i eftermiddags var det en ung tjej som tände en cigg. Jag gick ut ur busskuren, två äldre människor reste sig från sina sittplatser och gick bort från henne även de. Hon såg nöjd ut, hon stod ju upp innan nu fick hon till och med en sittplats. Jävla rökare. Jag avskyr verkligen de rökare som är som denna tjejen. Det är upp till var och en om de frivilligt vill riskera sin hälsa och slösa bort sina pengar, men på platser där folk väntar, busshållplatser, köer osv borde de fanimig ha vett på att inte röka. Det är ju sjukt jäkla ego att tända en cigg på en plats där människor samlas. Hon kunde lika gärna ha gått ut ur busskuren och rökat bakom den, men nej då. Många rökare är så jäkla ego att jag bara vill ta deras ciggpaket och trycka ner det i halsen på dem. Många rökare är ett folk försig, hänsynslöst och egoistiskt folk. Givetvis finns det hänsynsfulla rökare också, det nekar jag inte till.

Tacka fan för att man inte får röka inne på restauranger och liknande längre.

Jag tycker synd om alla de som var så svaga när de var unga att de föll för rökningen. Men ta er i kragen va fan, vi lever på 2000-talet och vet vad ökningen har för bieffekter. Ni som börjar röka i vuxen ålder. Pinsamt! Och folk som kanske gnäller över sin dåliga ekonomi och är rökare. Räkna ut hur mycket ni skulle spara per år om ni la ner rökningen.

Lätt för dig att säga tänker många nu. Ja, det är jävligt lätt för mig att säga. Men till de rökare som inte gnäller om sin ekonomi, och som väljer att lämna platser som köer och busskurer när de ska röka, tack! Tack för att ni visar hänsyn. Ni andra rökare. Skyll er själva om folk blänger eller inte orkar lyssna på erat gnäll om eran dåliga ekonomi, det gäller att prioritera.

Kommentarer
Postat av: j

sv. håller med dig. det finns inget värre än att bli påtvingad cigarett lukt. speciellt inte när man är ute. vissa visar ingen hänsyn alls .

2009-11-23 @ 22:58:43
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0