Fortes fortuna adiuvat

Sagt och gjort, ny header! En bild på mig själv och ett latinskt ordspråk som jag tror på väldigt innerligt. "Fortes fortuna adiuvat" betyder "Lyckan står den djärve bi". Man skulle väl även kunna säga, who dares wins. Människan når inga nya oceaner om hon inte vågar släppa land ur sikte. Qui ose gagne. Jag kan hålla på i all veighet att förklara, men jag tror poängen gått in hos er nu.

Det är i allafall ett citat som jag tycker passar mycket bra in på hur jag ser på livet, och försöker att alltid se på livet. Varför sikta mot stjärnorna när man kan satsa på solen istället!?

Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

okej ah snö är inte fel :p skall till sälen v 2 d fr man lite snö, men inget gr upp emot alperna :P

2009-11-03 @ 19:12:47
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: carina

Helt rätt inställning!!!Säger som Pamela KÖR BARA!!!! ÄLSKAR DIG!!!!

2009-11-04 @ 11:50:15
Postat av: Pernilla

Precis!! Kör bara! Älskar dig också!

2009-11-04 @ 14:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0