Crea diem

Livet är fullt med möjligheter. Varje dag får men en chans att påverka sitt eget liv, och hur det är. Så är det bara. Alla val du gör för dig framåt på ett eller annat sett, frågan är bara om du valde det som var bäst för dig eller inte. Känns ens liv kasst ska man inte skylla det på andra, eller ens tro att de kan påverka eller hjälpa dig. För det är du som bestämmer hur du ska må. Ja det är det. Du. Du mår inte dåligt bara för att ditt liv är svårt eller tungt och du mår inte bra bara för att ditt liv flyter på lätt och smidigt. Du mår som du mår för det är så du valt att se på livet, det är så du valt att må.


Livet blir vad man gör det till. Just nu är detta vyn i mitt liv.


Jag har haft många uppförsbackar i mitt liv, redan tidigt i livet. Många skulle bli väldigt chockade om de visste hur min stig har sett ut, vad jag stött på och varit med om längs vägen. Men jag har inte mått dåligt för det. För jag har alltid valt att må bra. Nu har jag haft tur och haft en otroligt fin mamma, och tre otroligt fina syskon, så jag har haft tur med den delen. Men många andra runt mig har kämpat för att göra mitt liv surt. Men inte har jag valt att fokusera på det, nej, jag har valt att fokusera på det som varit bra i livet.

Hur kom jag att bli så filosofisk helt plötsligt då? Jo, jag var på arbetsintervju igår och fick ett mail om jobb idag, så jag kom att tänka på hur mycket möjligheter man har i livet, det gäller att ta tillvara på dem. Crea diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0