Vin des Côtes du Rhône

Nej, det blev då inte mycket till att sitta i solen idag. Tänk vad brun jag vore redan om jag hade haft tålamod! Det blev till att ta sig en tur ner på stan och gå bort till L'eclerc för att handla lite mat. Sedan gick jag hela långa vägen tillbaka, mötte Gabriel vid tågstationen och vi tog oss vidare för en kopp kaffe. Det blev varsin liten espresso.

Nu lagar han mat, söt som han är, det blir en gulsch gryta. Det var bland annat därför jag gick och handlade, för vi hade inget billigt rödvin hemma. Vi hade rödvin, men bara sådana som kostar runt 300-400 € per flaska. Ja, alltså den billigaste av de tre kostar minnst tretusen spänn. För en jäkla flaska vin!
 


Tre av flaskorna är så där snuskigt dyra, resten kostar troligen under 3 € styck!



Det är inte vi som köpt dem, någon eller några lämnade dem här efter fösta grillfesten. Jag skulle tippa på att de kommer från en båt och har blivit över efter förra säsongen. För vem ger bort så jäkla dyrt vin bara för en grillning? Inte hade då jag gjort det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Alexandra Östling

Precis, det är ett väldans smart drag. Jag har inte heller varit så insatt i det politiska innan, men jag har alltid varit engagerad i att påverka och förbättra. Tror det är viktigt att man får informationen till sig, för i dagens samhälle är vi väldigt bekväma och "orkar" eller hinner vi inte söka information själva. Även om det kryllar med info på internet och dylikt. Men vi är bekväma.. Oj nu mynnar detta ut i något annat :) Men det jag ville komma till är att engagemang kommer man långt på!

2009-05-06 @ 20:17:23
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0