En svensk tiger

Gott folk, jag har gjort det. Jag som verkligen försökt vara försiktigt. Men idag misslyckades jag. UV strålarna har lekt rövare med min hy och jag ser ut som en röd-vit tiger. Kritvit där bikinin suttit, kritvit under hakan och runt ögonen (eftersom jag alltid läser när jag är i solen), kritvit på underarmarna och kritvit på baksidan av benen. Resten har den härliga tomat-röda nyansen min hy ofta antar när den varit i solen lite för länge. Jag kletae på solskyddsfaktor på min tatuering i morse, men tänkte inte på resten av kroppen, jag trodde inte jag skulle vistas så länge i solen.

Jag började jobba runt nio i morse, och var där tills mellan ett och två någon gång. Sedan gick jag den cirka tre minuter långa promnenaden från lägenheten till stranden. Tog fram mitt badlakan och bredde ut mig för att läsa min bok. Som tur är var jag lite eftertänksam och tog på mig mina shorts (sånadär långa som slutar under knät) efter ett tag. Jag hatar att bränna mig, och ser verkligen inget vettigt i att sola sig knallröd. Jag tycker egentligen inte esn det ser bra ut att bli för brun om man vanligtvis är en viting som jag. Det ser bara onaturligt ut. Är man dessutom en född blekfis men under årenslopp solar sig till en ständig "brunhet" får man ändå aldrig den där snygga bruna nyansen. Man tenderar att se mera bränd ut. Min kära syster Camilla är förunnad ett helt annorlunda pigment än jag, hon ser super fräsch ut när hon är brun. Men jag skulle troligen bara se bränd ut om jag blev lika brun som hon brukar bli i slutet av sommaren. Orättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0