Snooze 9 minuter

Vilken start på dagen va? Till att börja med vaknade jag på tok för sent. Inte för att jag hade en tid att passa, utan för att jag ska lyckas på bukt på min dygnsrytm, som verkar vrida sig till natt-mode så fort den fr chansen. Klockan 12:46 slog jag upp de blå (som är gröna men det är väl ett uttryck, mina blå/de blå?) och sneglade på mobilen. Jag hade visst råkat stänga av snooze läget. Typiskt. Dessutom kunde jag anan att himmlen var grå bakom mina tjocka plommonfärgade gardiner. Ännu mera typiskt.

Fast i och försig kanske det är bra, jag hade nog inte pallat med att vistas i solen idag.

Visste ni förresten att standardinställningen på alla Snoozningar är nio minuter? Det visste inte Gabriel när jag började prata om det häromdagen. Men så är det. Detta beror på att man tror att man faller tillbaka i en djupare sömn om man får sova längre. Mer eller mindre. Sedan har det väl säkerligen något med mekaniken att göra, varför det inte blev exakt tio i stället för nio. Allt kan jag ju inte veta, eller hur!

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

haha smart drag ;) Jag läser visserligen alla kommentarer noga, men den fick mig verkligen att haja till... Mer uppmärksamhet, precis som du ville haha ;)

Åh va roligt! Tack ;D

2009-05-08 @ 14:55:04
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0