Skymningstid på Rivieran

Om man sitter och bara lyssnar kan man nästan tro att man befinner sig i en skog, för fåglarna kvittrar på som små tokar utanför. Jag hör en grannhunds skall lagom avlägset. Så där lagom så att man lägger märke till det om man lyssnar men inte hör det om man inte vill. Mellan löver på olivträdet som växer utanför vardagsrummsfönstret kan man ana skymningen. Det luktar sommar, för överallt har rosoenbuskar spruckit ut i full blom, och ser man inte dem finns det blommor av alla tänkbara slag som även de luktar, hade det varit i Sverige hade det varit lukten av högsommar, men här kommer ju allt tidigare.

Ännu en dag på rivieran har passerat, i morgon jobbar jag kväll och Gabriel är troligtvis hemma för att hinna bli helt frisk innan säsongen börjar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag trodde mig vara det, men nu vet jag inte. Är så långt efter och vet inte hur det hände :P Trodde aldrig jag skulle säga att det är skönt med sommar uppehåll på serier, men det ska verkligen bli gott med en paus ;)

2009-05-11 @ 21:18:54
URL: http://nilima.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

sv: indeed! Förstår inte hur man kan må bra så instängd liksom? Fast det måste ändå vara skönt å va så enkel liksom, glad för ingenting!

2009-05-11 @ 21:51:19
URL: http://dayream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0