Blommor och bin

Sitter inne och gömmer mig för solen! Har tillbringat två timmar på stranden idag, innan dess satt jag hos Kyle och kollade honom. Efter stranden begav jag mig hemmåt, har ätit middag och hela köret. Tänkte egentligen dratt på mig bekväma och tunna kläder och tagit en långpromenad i rask takt, men nej. Det är helt enkelt för varmt. Jag har hällt i mig runt två lite vatten hittils idag, och känner att jag lätt kan dricka lika mycket till. Puh!

Utanför sovrummet har jag upptäckt att vi har en änglatrumpet! Jag älskar dem! Men denna var tyvär i lite tråkiga färger, någon gulaktig sak. Anledningen till att jag missat denna växt tills nu är att den inte blommat innan, och jag har simply trott att det var något slags träd, för den är stor. Rosorna har väl snart blommat ut antar jag. Suck, jag saknar all färgprkat som den svenska naturen ger.


Tre olika färger på rosorna... Lite trist

Kommentarer
Postat av: J

svar: jo jag ska jobba i sommar. jag och viktor kommer förhoppningsvis att kunna turas om ganska bra om vi jobbar motsatta skift. fast det kan ju hända att vi kommer jobba samma . jag vet inte riktigt än. men hon ska iaf vara hos mina föräldrar. dom slår ju ihop alla dagis i lilla edet på sommaren och nu ska dom vara på rödklövern på ström och jag vill inte att hon ska vara där när det kanske inte är några utav hennes vanliga kompisar eller fröknar eller någonting. .

2009-05-18 @ 18:42:29
URL: http://jencie.blogg.se/
Postat av: Alexandra Östling

Hej Pernilla! Jo du har helt rätt i det du skriver. Jag tänder till väldigt lätt på de ämnet och försöker känna sympati men det går inte alltid, tyvärr. Jag har dock känt väldigt mycket sympati för mobbare men helt ärlig har jag vart med om detta ämne för mycket för att tro på det längre. Det är synd, för jag vet att i flesta fall handlar det om en taskig uppväxt/taskiga hemförhållande som relaterat i att man är otrygg i sig själv och gärna angriper en i dennes omgivning för att må bättre. Däremot känner jag mer för yngre mobbare, att det är synd om dem och jag försöker förstå. Men när det kommer till äldre eller vuxna, då har jag svårt att förstå för då känns det bara hopplöst och framförallt meningslöst.



Tack så mycket för din kommentar! Den stöttar :)

2009-05-18 @ 19:52:45
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: Alexandra Östling

Visst visst.. Tyvärr vill jag säga men det är antagligen därför jag blir så arg när just ämnet mobbning dyker upp. Det ligger så nära, för nära.



Har varit inne och läst, Fruktansvärt rent ut sagt! Det är just detta jag brinner för. Sånt här får bara inte hända! Man måste ingripa i tid! Många blundar för mobbning eller hakar på med små kommentarer, enbart för att själva inte bli utsatta. Istället för att ingripa och göra skillnad. Nej, detta är hemskt och ett samhällsproblem som vi måste få bukt på!

2009-05-18 @ 20:15:09
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: Malin

hehe så :)



gud, jag jobbar hela sommaren i stort sätt!

hade jätte gärna kommit ner o slaggat hos er :D hade inte varit fel att komma bort från edet!! kramar!

2009-05-18 @ 21:54:31
URL: http://maaysan.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda

sv: Jo den är verkligen snabb min kompaktkamera. Den klarar av massor på en gång, i jämförelse med många andra jag haft. Det bästa är att man är redo att fota så fort man slagit på den. Den har liksom väldigt kort uppladdningstid.



Jag har skrivit ett inlägg om vilka objektiv jag har och varför de är bra, ta dig en titt under kategorin "Teknik" så hittar du det. Kan lägga upp ett ytterligare snart om du önskar :)

2009-05-19 @ 00:09:25
URL: http://greenapple.blogg.se/
Postat av: J

svar: vi provade förra sommaren, men det var aldrig någon personal som vi kände igen och det var jätte rörigt hela tiden och då var det ändå på det dagiset som hon går på nu. Så det känns mycket bättre att behålla henne hemma faktiskt.



min pappa jobbar ju samma skit som mig, jag kommer jobba på hans avdelning och som det ser ut nu t o m tillsammans med honom. Min mamma jobbar ständig natt vilket gör att det löser sig på dagarna för det mesta i a f om det skulle vara så nu att jag och Viktor kommer jobba samma skift. Annars så kommer Daniela inte att jobba i sommar cch hon kommer alltid att ställa upp när det behövs i så fall.

2009-05-19 @ 08:09:24
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0