Shopping

Behöver jag ens säga vart jag befinner mig? Aldrig McD i Nice väl? Jo. Men så länge vi inte hunnit få internet t huset så blir det hit jag drar mig. Jag skulle idag, precis som några andra dagar ha tagit mig till Antibes, men kom på att jag kunde fixa alla mina inloggningsprofiler på de olika agenturerna på internet först, annars kommer de bara skicka iväg mig för att göra det när jag väl är där. Effektivisering alltså!

Idag är det varmt ute, säkert en 17 grader eller så, soligt/molnigt, så det fick bli mina piratbyxor à la Cubus säsongen 08 och en svart tshirt med ett grått tryck från Gina Trocot. På fötterna har jag mina (svindyra om ni frågar mig, kostade mig säkert 600:- när det var halva priset på reapriset) adidas joggingskor. Bekvämt ska det vara när man vandrar upp för backarna här!

Sen ska jag ta tåg från Nice Riquier till Nice Ville och möta Gabriel på stationen för att sedan gå och kolla i affärer, och få honom klippt. Vi ska traska till Place Massena där vi befann oss en hel del i December. För hoppningsvis hittar vi något som kan göra vårat sterila sovrum lite mer personligt. Jag är främst ute efter en fotoram till de få kort jag tog med.

Vi kunde passat på at shoppa kläder, ty det är en rea utan dess like i Nice just nu. Och när jag säger rea menar ja inte som den futtiga svenska rean där få plagg är utplockade och upphängda på en stång i mitten av butiken, utan nu menar ja minst 70% av alla plagg som finns i butiken. Här reas det rejält, så som det var förr hemma. Men jag känner inte att jag förtjänar några nya kläder, så som jag lagt ut på bredden i vår! Uschia mig. Jag som hade lyckats gå ner så mycket förra året vid denna tiden! Nu väger jag säkerligen 10 kg mer än då, men i alla fall 10 kg mindre än hösten 07, det är en liten tröst. Svårt att hitta balansen minst sagt. Och jag ska kalla mig kostrådgivare? Hmf. Ja ja, jag vet hur man ska göra, det är bara det att jag inte lever som jag lär. Men det blir förhoppningsvis ordning på detta nu... Jag äter ju som vanligt folk helt plötsligt!

Till helgen blir det grillfest i trädgårn, folk från lite olika båtar i Monaco med omnejd är bjudna, ska bli intressant att se! Kameran får nog hålla sig framme så jag kan ge er en bild av hur det är här!


Saknar er redan så mycket att det gör ont! Suvi, Cleo, Camilla<3 och Aggro

Kommentarer
Postat av: Anonym

saknar dig med! igår kom våran soffa å jag lovar du har inte missat nåt. Började nästan lipa så besviken blev jag! =(

2009-03-31 @ 21:39:10
Postat av: Suvi

Gissa om jag började lipa? Jag sitter på jobbet nu, och jag har undvikit att tänka på hur mycket jag saknar dig, men nu kom det ändå, jag saknar dig så det gör ont! :( Och jag hoppas att du slutar tänka på oss så du får njuta av tiden du är där :) Älskar dig massor! <3

2009-04-02 @ 09:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0