Så nu bor man i Nice, Frankrike

Sitter just nu på McDonalds i Nice, de har gratis wifi på alla McD i Frankrike, skrev et inlägg förot som jag infogar här :D

Så gott folk här kommer en (förhoppningsvis) efterlängtad uppdatering. I måndags var det stress på ultra-hög nivå. Jag for runt hela dagen som en yr höna och gjorde än det ena än det andra, jag fick till ohc med inklämt en tid hos Frida på Citysalongen i Kungälv, så nu är jag super fräsch i håret med nya slingor och klippta toppar. På kvällen blev det en sista pizza från Roma på ett troligtvis (förhoppningsvis) långt tag. Camilla och Suvi var med och mumsade. Efter n lång dag kom jag i säng runt 02:30, vilket innebar att jag fick hela 1,5 timmes sömn innan jag skulle upp. Pamela ringde och väckte mig vid 04:00 då jag redan skulle varit uppe och ute på parkeringen. Vi åkte och lämnade min lilla bil hos Nisse, sedan bar det av till Kungälv. Därifrån åkte jag med Johan till landvetter, han skulle börja jobba halv sex och jag skulle checka in sex, så det var ju perfekt! Sedan var det bara att hoppa på planet.


Jag försökte sova på båda planen, men det var en väldigt orolig sömn vill jag lova. Så man kan säga att jag var ganska tom i skallen i tisdags. Gabriel hämtade upp mig på Nice airport i Bobbeys bil, gött att slippa ta bussen! Det var runt 16 grader och solsken, att komma från snö och rusk till detta är inte fel! Vi tog en sväng förbi Carrefour som är som en blandning av Ica Maxi och Bauhaus typ. När vi väl kom till huset blev jag jätte chockad, det var mycket bättre än jag vågat föreställa mig! Det är en söt liten trädgård med massa värsta söta terrasen, det är även en takterras som är väldigt stor! Jag satt ute och åt min frukost idag, det ni!


Jag ska vandra in mot centrum och leta upp ett McDonalds sedan, eftersom de har gratis wifi där, så jag kan lägga upp detta. Just nu sitter jag i köket och vi har inget internet här ännu. Men om två veckor har vi internet (trådlöst), över 100 tv-kanaler (dock inga svenska) och telefon med gratis uppringning till hela europa (om man ringer fasta nätet).


Gabriel ringde nyss och pratade lite. Han var i sin hytt för att byta kläder, de tvättade visst skrovet på båten, och det var för varmt för att ha långbyxor på sa han.


Så ser början av min vistelse på rivieran ut. Jag hoppas den blir lång, mycket lång. Det ska bli så roligt när folk börjar komma hit och hälsa på också! Jag saknar ju redan allt umgänge! Visst kommer man få nytt i sinomtid, men det är inte samma sak, för ni där hemma är ju bäst <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är strålande väder här hemma idag, dock inte så varmt. Funderar på att komma ner i maj, måste jobba häcken av mig först så jag har massa pengar att spendera! ;)

2009-03-26 @ 17:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0