Solsken

Idag har jag haft en otroligt skön dag i sommarvärmen som äntligen infunnit sig i detta avlånga land! Jag började dagen med att ta en promenad med mamma, någon gång efter nio. Sedan tog jag bilen hem till Linda, och med mig dit hade jag jordgubbar, glass och grädde. Vi mumsade i oss detta ute i solen, för att sedan packa in oss i bilen. Våran plan var att hämta upp Tove på dagis och ta med Jonna och Sebbe ut till havet för att fiska krabbor. Det blev inte många krabbor, men en del spring i varttnet och fika på stranden.

Efter detta var vi lata och köpte färdigmat som vi tog med hem till Linda. Tove och Sebbe har röjt hela dagen med varandra, så de lär slocka som små ljus nu ikväll, om de inte redan gjort det vill säga.

Linda fick sålt en tupp också, så nu är det bara två som kommer hamna på bordet!

Nu ska jag ta mig in till Edet, antingen till fots eller med cykel, har inte valt hur ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0