Fy fan vad jag är bra

Sitter lite lätt rastlös vid mammas nya dator. Egentligen är det meningen att jag ska ringa till Jonna och ta en sväng hem till henne, men tror det är lika bra att vänta tills Sebbe sovit middag, så vi kan ge oss ut på byn sedan. Jag höll stackars Jonna vaken länge igår kväll, så idag var hon inte allt för pigg på att stiga upp tidigt, men måste man så måste man.

Jag har varit en sväng uppe hos Linda och Dennis nu på förmiddagen, spanat in alla deras djur. det börjar likna en mindre farm nu! Lilla Sveas tass verkar vara återställd nu efter operation och allt. Tur att det finns försökringar, sådant är ju annars ganska dyrt. På tal om försäkringar, finns det något mer oansvarigt än att ha tillexempel sin hund oförsäkrad? Folk som har det så borde verkligen skämmas! Själv har jag till och med försäkring på båda mina pissar, men det vet jag många tycker är löjligt. Det får stå för dem, jag anser att om det händer mina djur något vill jag ha råd att ge dem den hjälp som kan behövas. Har man en hund eller liknande oförsäkrad ser man ju verkligen inte till djurets bästa. Man vill ju inte vara tvungen att avliva sin hund om det händer något, vilket man kan riskera om man inte har råd med dyr veterinärvård.

Ska ställa på min lilla smaragd snart, så där krävs också en försäkring. Får nog bli hos "Dina", de är billiga och bra. Dock har vi nästan alla andra försäkringar hos Folksam, så som huset, katterna, våra liv/sjuk/skade försäkringar osv. Just de där livförsäkringarna är bra för oss i och med att vi vistas utomlands så mycket. Det är fri sjukvård över hela världen utom Usa med den försäkringen.

Nej, nu ska jag nog fixa middag till mig och lillbrorsan, efter att ha suttit här och skrytit så det ryker om hur jävla duktig jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0