Nikola Tesla

När jag nu ikväll fick upp google's startsida fick jag se att de gratulerade ingen mindre än Nikola Tesla. Nu kanske ni tror att jag egentligen inte har en aning om vem Nikola Tesla var. Lite rätt har ni väl. Jag visste det inte egentligen, men så fort jag såg namnet associerade jag det till Teslacoil. Teslacoil kallas på svenska teslaspole, och är ett av spelhistoriens bästa vapen om ni frågar mig - och min bror. Jag var bara tvungen att ropa hit Tommie och delge honom mina misstankar om denne Nikola. Vi kollade således upp saken, och ta mig tusan vad rätt jag hade! Vill ni veta mer ingåeende vad en teslaspole är får ni googla, för det är krångligt att förklara, men jag har ett hum om saken i alla fall.

Nikola Tesla var något i stil med 1800-talets Uppfinnar-Jocke, han var bland annat radions uppfinnare. Egentligen verkar han vara en sådan person som man borde känna till för att kunna kalla sig allmänbildad, när jag läste all fakta om honom tyckte jag det var konstigt att vi inte lärt oss mer om honom. Att han verkar anses som växelströmens fader gör detta ännu mer konstigt. Växelström är ju det som vi alla använder oss av dagligen, det är något som bara finns där i våra liv som en självklarhet. Han utvecklade även transformatorn. Utan denna finurliga lilla pryl hade vi aldrig kunnat ladda våra mobiler i ett vanligt 220 uttag!

Teslacoil används förövrigt som vapen i Command & Conquer, och på den tiden då jag spelade detta spel var det tack vare detta vapen som jag nästintill alltid gick obesegrad från datorn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej , du har inte bett mej bevisa något (?)men om du tycker att jag har små bröst så får du tycka de ..(?) men jag tycker att jag har stora bröst för min ålder , man vet ju sin kropp bäst eller hur ? och me push-up , så brukar jag inte använda de , jag vet att många gör de , men jag tycker bara att de ser onaturligt ut , men de behöver inte se onaturligt ut . men på mej så passar de inte ..jag trivs utan .

2009-07-10 @ 22:54:26
Postat av: Anna-Karin

sv: det var ett litet skämt sådär ;D tyckte det var skoj x)

2009-07-12 @ 19:55:31
URL: http://dayream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0