Smutsiga hem

Tänk vad man städar noga alldeles för sällan! Nu har jag precis blivit klar med köket, och det tog sin tid! Jag har skrubbat av varenda skåpslucka och händerna känns som russin. Då har jag inte ens tagit hand om golvet än. Badrummet är påbörjat och jag har även där skrubbat som en tok!

Jag måste väl erkänna att jag inte är den renligaste människan på jorden, det kan vara ganska rörigt här hemma och lite stökigt. En sak jag däremot försöker undvika är att få det smutsigt, så där när det är avlagringar och sånt mysigt. Att ha det rörigt och stökigt, alltså en tröja som hänger på stolen, en som ligger i soffan, tidningar på bordet och på dassgolvet, ett glas på rummsbordet och sånt tycker jag är mycket mer överkommligt än smuts.

Något jag alltid försöker vara noga med är tillexempel spisen, jag tycker det ser så äckligt ut när man kan se att den nyligen varit använd, intorkade matrester och sådant. Eller badrummet, handfat har en förmåga att se sketna ut väldigt fort, och om jag vet att någon ska komma hem till mig har jag nojja på att skura handfatet, och även spegeln ovanför. Och jag skämms om det är mycket hår på golvet (har ju två katter, och dessutom kommer min kompis hit med sin extremt fällande jackrussel ibland) men det kan hända ibland att jag dammsuger för sällan. Fast då bjuder jag ju inte hem folk.

Någon som ofta slår mig är hur folk jag känner kan ha det väldigt sketet hemma, och inte ens verkar skämmas för det. Nu talar jag mestadels om folk i min egen ålder, men ändå! Man ser väl om sitt hem är sketet, då släpper man väl inte in folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0