En bajskorv!

sitter här och tar mig en välförtjänt paus i all städande. Jag hoppade ur sängen strax efter tolv (kanske börjar dygnet vridas rätt?) och har sedan dess städat både ute och inne. Katterna hatar nog mig just nu, de har inte fått vara inne på flera timmar, eftersom deras låda står i duschen och torkar efter att ha skrubbats ordentligt. Men jag trodde i min naivitet att jag skulle kunna ha pissarna inne en stund medans jag städade, tills jag skulle ta i tu med badrummet. Väl där tänkte jag att det luktade konstigt, sprutade lite toa-sprej och gjorde sedan min upptäckt. En riktigt stor bajskorv mitt på brunnslocket till duschen, bredvid den torkande kattlådan. Någon av mina små damer hade varit nödig och ville gå på sin låda, som stod lutad mot väggen. Så hon satte sig så nära hon bara kunde. Typiskt va! Har man inte att göra så skaffar man sig på ett eller annat sätt.

Åter till städningen. Och sen kommer Camilla hit för att äta middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0