Alkoholfri helg?

Kan en lördag börja segare än så här? Tveksamt. Just nu sitter jag här hemma och har tänt en brasa för att värma upp mitt lilla hus, ny duschad och rastlös. Jag vill göra något ikväll, men det verkar vara segt att få tag på folk. Av de man känner som inte är med barn eller har små barn, verkar alla vara luspanka! Är jag den ända som hunnit få lön?

Vi får se hur det blir ikväll, men sitta hemma vill jag inte. Igår var vi hos AnnaK en sväng, men jag var som vanligt nykter. Jag har väntat hela veckan på att helgen skulle komma för jag ville dricka, men när det är segt är det ingen idé att korka upp tycker jag, så vodkan står kvar på sin plats.

Väntar på att Gabbe ska höra av sig och säga vad han tyckte om lägenheten han kollar på idag. Den är dyr, för dyr tycker jag, 600 € i månaden. Men så är det på rivieran.




Förresten, jag har fortarande inte druckit cola än, men jag drömde i natt att jag satt och klunkade i mig en flaska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0